Unieke eigenschappen

Bij het bewaken van een huisstijl hameren we daarom op consistentie. Juist omdat dit in de praktijk snel verloren gaat. Om allerlei pragmatische en begrijpelijke redenen. Het is belangrijk om je tegen deze verrommeling van je merk te wapenen. Dat kan eenvoudig door in een brandbook (of huisstijl handboek) goed vast te leggen hoe de huisstijl in elkaar zit. Want hoe consistenter je merk wordt toegepast, hoe beter het herkend zal worden door het publiek.

Een merk bestaat uit meer dan een logo. Het gaat ook over de tone of voice, de sfeer in fotografie, het type illustraties dat wordt gebruikt. En niet te vergeten het verhaal van de organisatie verwoord in een merkfilosofie. Gevormd door de visie van de ondernemer achter het bedrijf. Al deze dingen kernmerken wie je bent als merk. Allemaal zaken om zuinig op te zijn. Daarom leggen we deze unieke eigenschappen vast in een brandbook.

Externe briefing

Wanneer een bedrijf groeit is het onvermijdelijk dat er meerdere mensen spreken namens je organisatie. En dat er meerdere ontwerpers betrokken zijn bij de realisatie van communicatie uitingen. Een brandbook kan dan helpen om eenheid te bewaren in de uitstraling. Het functioneert dan als een onmisbare universele aanvulling op elke individuele briefing vanuit marketing of communicatie. Een kapstok om nieuwe creatieve uitingen aan op te hangen.

Ben je geïnteresseerd geraakt in een brandbook? We helpen je graag bij het ontdekken én vastleggen van jouw unieke identiteit in een uitgebreid handboek.

"De huisstijl wereldwijd consequent toepassen. Dat lukt nu dankzij een duidelijke brandguide."

BAS BERGSMA - MARKETEER BIJ HSO
Brandbook HSO Spankracht

Ook geïnteresseerd in een brandbook?

Neem contact op met Arjan