Ga terug

In het logo zijn zorgende handen, een open Bijbel en een bloem zichtbaar. Stuk voor stuk beelden in lijn met de kernwaarden van Adullam.

Logo/huisstijl

De creatieve briefing was een belangrijke basis voor de ontwikkeling van het concept voor de nieuwe huisstijl. In de creatieve briefing benoemde Adullam onder andere de kernwaarden identiteit, openheid, servicegerichtheid en duurzaamheid. Zowel in de vorm als in de kleuren van het beeldmerk hebben we dit herkenbaar toegepast.

In het beeldmerk herken je een open boek, dragende handen en een bloem. Deze staan voor:

  • Opengeslagen Bijbel: Adullam neemt in haar zorg de Bijbel als basis.
  • Dragende handen: Zorgen voor en investeren in het welzijn van cli├źnten.
  • Bloem: de bloem is het symbool voor groei, maar geeft ook aan dat je werkt met een kwetsbare doelgroep die met tedere zorg optimaal tot zijn recht komt.

Al deze elementen zijn niet letterlijk in het beeldmerk opgenomen, maar vormen de basis voor een sterke uitstraling van het merk Adullam.

Museo 500 Museo 500
Myriad Pro Semibold Myriad Pro Semibold

"Op basis van een heldere briefing en duidelijke kernwaarden ontwikkelden we een concept dat direct aansloot."

Arjan Griffioen - Spankracht ontwerpers

Webdesign

Adullam is een landelijke organisatie. Met woonvoorzieningen, dagbesteding voor volwassenen en kinderen, logeren en ambulante zorg. Daarnaast is er een groot en actief vrijwilligersnetwerk. De opdracht aan Spankracht was om daar een overzichtelijke website voor te ontwerpen. Waarin onder andere zorgproducten, vrijwilligers activiteiten en fondswerving een duidelijke plek krijgen. De identiteitsgebonden cultuur en de betrokkenheid van de achterban van Adullam zijn bijna tastbaar in de website aanwezig.

Werken bij Adullam

Ook in de gehandicaptenzorg is het een uitdaging om gekwalificeerd personeel te werven. Na de restyling van de website is het tijd voor het maken van een ‘werkenbij’ site. Op deze site krijgt Adullam volop de ruimte om zich als ideale werkgever te promoten. Behalve het tonen van vacatures is er ruimte voor verhalen van medewerkers, stagiaires en vrijwilligers. De stijl sluit nauw aan bij de corporate site.

Resultaat

De complete rebranding van het merk Adullam zorgde voor een professionalisering van de complete uitstraling. Daarnaast vormt het de basis voor uitwerking naar allerlei middelen. Van logo voor locaties tot magazines en brochures.

Als onderdeel van de rebranding verzorgden wij ontwerpen voor online en offline toepassing. Denk hierbij aan:

  • Visitekaartjes
  • Enveloppen
  • Briefpapier
  • Bedrijfskleding
  • Brochures
  • Magazine
  • Website
  • Advertenties

Al met al was dit een hele complete rebranding waarbij we op basis van een heldere briefing en duidelijke kernwaarden een creatief voorstel ontwikkelden die direct aansloot bij de behoefte van de opdrachtgever.

Geïnteresseerd?

Neem contact op met Spankracht