Bij Boltrics behoor je tot een groep ‘top-performers’ die samen een nieuwe, wereldwijde ERP-standaard voor de logistieke branche realiseren.
Uitstraling
De visuele stijl en tone-of-voice van de Boltrics-communicatie dient in lijn te zijn met de positionering:
Krachtig > we hebben ambities, gaan voor hoge prestaties en kunnen veel;
Principieel > we hebben een duidelijke filosofie waar we niet van afwijken, we zijn gedisciplineerd en doen wat we zeggen;
Eigenwijs > we zijn soms onconventioneel, dagen de gevestigde orde uit, durven disruptief te zijn;
logo
De stijl van Boltrics leunt sterk op één kleur. De krachtige kleur rood wordt ook voor het logo gebruikt – in één kleur. Dit past bij krachtig, zonder twijfel, principieel (begrippen uit de positionering). Het lettertype is een condensed font. Daarmee oogt het logo basic, zonder extra vormgeving (passend bij de positionering), maar minder standaard dan een regular font.
Restyling
Het oude logo van Boltrics leunde sterk op het Microsoft-kleurenpalet (zie hierboven). Boltrics wilde daar vanaf. We hebben dit oude beeldmerk wel als vertrekpunt genomen voor het nieuwe logo; Gecombineerd met de letter B, de eerste letter van de naam Boltrics, en een sterke, krachtig kleur (fel-rood). De hoekige vormtaal refereert aan een pijl vooruit (logistiek, het speelveld van Boltrics).