"Over-Amstel Boerderij koestert de historische Duivendrechtse polder als waardevol erfgoed."
Logo
Over-Amstel Boerderij, gelegen in de Duivendrechtse polder, is een boerderij met tuin, kaasmakerij, bakkerij, farm-to-fork restaurant, shop en een boutique B&B. Over-Amstel Boerderij inspireert duurzaamheid, lokaal voedsel en koestert het polderlandschap als waardevol erfgoed. Spankracht Ontwerpers ontwikkelde een complete lijn van logo – product-range. Bij de huisstijl zijn deze kernwoorden belangrijk: Historische elegantie; Moderne innovatie; Focus op duurzaamheid; Luxueus comfort.
Over-Amstel
Het archetype van Over-Amstel, gebaseerd op Jungs archetypemodel, is een combinatie van ‘The Explorer’ en ‘The Visionary’: Een creatief individu dat altijd op ontdekkingsreis is. Hij is op weg naar een groene toekomst. De visionaire ontdekkingsreiziger streeft altijd naar een hoger doel, maar koestert kostbare herinneringen.
In de vormgeving komt dit tot uiting door een klassiek element (Delfts blauw) te combineren met eigentijdse, strakke vormgeving. De basis van uitingen is rustig, met veel egaal witte of blauwe ondergrond, waardoor een stijlvolle identiteit ontstaat.
Huisstijl
De huisstijl van Over-Amstel wordt doorgevoerd op veel verschillende voorwerpen, van peignoir tot menu-kaart. Het beperkte kleurpalet en de sterke vorm van het logo zorgt voor een herkenbare lijn, ondanks de verschillende uitvoeringen.
Brandguide
Voor een consequente doorvoering van de stijl is het belangrijk dat de richtlijnen vastgelegd zijn. Spankracht heeft voor Over-Amstel een brandguide gemaakt, waar dit duidelijk in is omschreven.
Producten
De verpakkingen en bedrukkingen hebben een herkenbare en stijlvolle vormgeving, waar het Delftsblauw ook een rol speelt.