Ga terug

"Vertaal een nieuwe positionering naar een huisstijl met behoud van de vertrouwde uitstraling."

Monique van der Meer, Marketing manager

Logo/huisstijl

Wat wij zeker in het logo terug wilden zien was het persoonlijke karakter van de kaasboer. Weydeland is een merk dat alleen wordt verkocht door specialisten. Daarom wilden we juist die specialist een vertrouwd en vriendelijk gezicht op de kaas geven. Dit wordt nog eens extra onderstreept met de gekozen slogan vanuit de positionering: ‘Van de kaasboer die je kent’.

Naast een nieuw logo ondersteunden we Weydeland ook bij de ontwikkeling van de complete nieuwe etikettenlijn voor op en om de kazen. De verschillende typen en soorten kazen maakten dit behoorlijk uitdagend omdat je één lijn wilt bewaren. Dit realiseerden we door de typen (20+, 35+, 48+ enz.) een eigen kleur te geven en ook de rijping aan te duiden met een eigen kleur. Dit zorgde voor talloze kleurcombinaties die allemaal aansluiten bij de kleuren uit het logo en de rest van de huisstijl.

Phenomena ExtraBold Phenomena ExtraBold
Open Sans Regular Open Sans Regular

"Vertrouwd, vriendelijk en herkenbaar. Duidelijke doelstellingen voor Weydeland."

Henk Oudijn, Art director.

Webdesign

Met de nieuwe huisstijl kon ook een nieuwe website niet uitblijven. Samen met Weydeland ontwikkelden we een logische gebruikservaring met onze UX/UI specialisten. Daarna vertaalden we de huisstijl naar een passend ontwerp binnen de gekozen positionering.

"De pixel-perfecte transformatie van statisch ontwerp tot werkende website."

Development

Nadat afronding van de trajecten rondom positionering, huisstijl en webdesign, realiseerden we ook technisch de nieuwe website van Weydeland. Onze back-end en front-end specialisten zorgden voor een pixel-perfecte transformatie van het webdesign naar een werkende website.

"Persoonlijk karakter centraal in complete merkbeleving van Weydeland."

Resultaat

We ontwikkelden een complete nieuwe huisstijl waarin drie merken zijn samengevoegd onder één naam: Weydeland Kaas. Daarnaast is de koppeling met het moederbedrijf versterkt en heeft de complete uitstraling de vertrouwde en specialistische uitstraling behouden. Dit vertaalden we naar een sterk webdesign waar kaasboeren en eindgebruikers meer achtergrondinformatie vinden over het complete assortiment.