Merkenbeleid
Onduidelijkheid in je merkenbeleid kost klanten. Maar een merk dat zich ontwikkelt, is na verloop van tijd soms net een puzzel. Nieuwe diensten krijgen een apart logo, andere bedrijven worden overgenomen en de marktstrategie wijzigt.
Al deze ontwikkelingen hebben een grote impact op jouw merk en dus de identiteit van de organisatie. Wij helpen je bij het oplossen van de puzzel. Zo bouwen we aan een degelijk en herkenbaar merk. Overal.
Onze aanpak voor merkenbeleid
Als je aan de slag gaat met bijvoorbeeld een nieuwe website of de signing van je pand, is ons advies om eerst eerlijk te kijken naar je merk en identiteit. Zijn je logo en de huisstijl nog een stevig fundament en past de toepassing nog bij de koers van de organisatie? Wij inspireren je vanuit onze kennis en ervaring met de mogelijkheden. In grote lijnen is ieder traject rondom merkenbeleid gelijk. We volgen in ieder geval deze stappen:
- We analyseren de huidige merkenstrategie en bijbehorende huisstijl
- We delen onze conclusies en bespreken de vervolgstappen
- Op basis van de conclusies komen we met een optimalisatievoorstel
- We realiseren de uitvoering van de gekozen strategie
- Na realisatie zorgen we voor regelmatige evaluaties en optimaliseren we de strategie
Bouw samen met Spankracht aan een positieve ‘Customer Experience’. Ons belangrijkste advies: elimineer alle onduidelijkheid.
Uiteraard is ieder proces maatwerk want elke organisatie is uniek. De uitkomst is altijd gelijk. Een advies voor een duidelijke toepassing van de huisstijl voor alle doelgroepen.