Ga terug

Corporate Identity

Een aansprekende website kreeg vorm door eerst te kijken naar de corporate uitstraling van De Bommel. We hebben een merkbelofte ontwikkeld die uitgaat van het ambacht van de makers van de meubelen van De Bommel. Een strakke uitstraling zorgde ervoor dat de focus komt te liggen op de meubelen. Met kleur kan er gevarieerd worden binnen de kaders van het huisstijlhandboek. Dit zorgde voor meer eenheid en herkenbaarheid van het merk De Bommel.

"De eenvoud en praktische toepasbaarheid zorgt voor een krachtig en herkenbaar merk"

Arjan Griffioen - Spankracht Ontwerpers

Branding en middelen

De huisstijl diende helder en duidelijk te zijn waarbij de focus blijft liggen op de meubelen die De Bommel maakt. Maar ook de boodschap van de maker moest een centrale plek krijgen.

Het mooie bij dit project is dat de combinatie van frisse kleuren en een herkenbaar beeld veel inhoud aan de merkbeleving geven. Dankzij de gekozen visuele stijl heeft de huisstijl een echte design-uitstraling. Naast de huisstijl voerden we dit door in een breed scala aan huisstijldragers. Denk aan:

  • Een nieuwe website in Shopware
  • Herkenbare stijl voor internal branding op de locaties van de meubelwinkels
  • Stijl en stramien voor magazine
  • Stijl voor diverse middelen zoals productkaarten, etc.
Poppins Thin Poppins Thin
Poppins Regular Poppins Regular
Poppins SemiBold Poppins SemiBold
Poppins Black Poppins Black

"Spankracht heeft De Bommel echt verder geholpen aan een volwassen uitstraling die past bij het corporate merk"

Huisstijl

Consistentie vormde de basis voor een herkenbaar merk voor De Bommel.  Dit hebben we met name in de webshop op een intelligente wijze geïmplementeerd. Maar ook de eenvoudiger documenten ademen het merk De Bommel.

Magazine

Om het gevoel van De Bommel door te zetten in het jaarlijks terugkerende magazine heeft Spankracht een stramien ontworpen waarmee de dtp-ers van De Bommel de uiting op kan baseren. Centraal staat de behoefte aan een eenvoudige en duidelijke indeling met een typografische hierarchie die makkelijk toe te passen is en ruimte voor de merkboodschap van ‘de maker’.

Web design

Voor De Bommel is de website misschien wel het belangrijkste sales kanaal. Het moet voor een bezoeker in een paar tellen duidelijk zijn waar het over gaat en hoe je tot aankoop van meubelen over gaat. Of dit nu een aankoop is via de webshop of in een van de 13 vestigingen. De specifieke eigenschappen van De Bommel zijn voelbaar. Een slim CMS systeem van Shopware met koppelingen naar diverse backend-systemen zorgt voor een goede afwikkeling van aankopen en voorraadbeheer. Spankracht ontwikkelde de frontend binnen Shopware en in samenwerking met T100 realiseerden we een prachtige online winkel.

"De flexibiliteit van de frontend-schil mét behoud van herkenbaarheid van het merk is fenomenaal"

Gebruiker van de website

Resultaat

Het mooiste resultaat is dat we met De Bommel een merk lanceerden met een uitstraling die past bij deze tijd. Dit werd ondersteund door de brede uitrol in veel verschillende huisstijldragers.