Ga terug

"De visualisatie van bedrijfsprocessen helpt bij het nemen van strategische beslissingen."

Arjan Griffioen, Spankracht ontwerpers

Merkenbeleid

In de loop van de tijd is HatchTech een groot aantal diensten gaan aanbieden onder verschillende namen en soms vanuit diverse bedrijfsidentiteiten. In verschillende sessies visualiseerden we de diverse bedrijfsonderdelen en gaven een voorstel voor de optimalisatie van de bedrijfsstructuur en de bijbehorende merknamen. De HatchTech Group is de overkoepelende organisatie waarin alle bedrijfsonderdelen samenkomen.

"In het logo van de groep zijn de logo’s van de bedrijfsonderdelen duidelijk herkenbaar."

Edward Rozendaal, Marketing manager

Logo/Huisstijl

Na een succesvolle afronding van het merkenbeleid, was het tijd om dit te vertalen naar een bijpassende logo en huisstijl voor de verschillende onderdelen. We ontwikkelden eerst de logo’s voor de concrete bedrijfsentiteiten en vervolgens het groepslogo als overkoepelend en herkenbaar beeldmerk.

"Aan de basis van elke sterke website ligt altijd een helderde strategie."

Bastiaan Berends - UX designer

UX/UI

Op een website vertel je een sterk verhaal. Maar hoe kom je tot dat verhaal en hoe zorg je dat dit goed overkomt? Wij werken met wireframes. Dat is een digitale, doorklikbare schets van de nieuwe website. Zo leeft een nieuwe site en het verhaal dat je vertelt al in de organisatie voordat deze live staat. Tijdens dit proces vertaalden we de visie van de HatchTech Group naar een logisch opgebouwde sitestructuur zodat de inhoud aansprekend is voor de stakeholders.

Webdesign

Juist voor de groepswebsite van HatchTech is een zakelijke uitstraling van groot belang. We willen bezoekers voornamelijk inspireren op basis van de visie en de concrete oplossingen die wereldwijd schaal toegepast worden. Met stevige statements, voldoende ruimte en actuele thema’s geven we de website de uitstraling die het verdient. De website slaat hierbij de brug tussen de thema’s van HatchTech Group (duurzaamheid en dierenwelzijn) en de industrieën die hieraan bijdragen.

"Dankzij de nieuwe huisstijl van de HatchTech Group is er veel meer synergie tussen de groep en de bedrijven. Dat geeft duidelijkheid."

Edward Rozendaal, Marketing manager

Resultaat

Dankzij het helder uitgezette merkenbeleid, de rebranding van de verschillende bedrijfsonderdelen en een website die is ontworpen vanuit de behoefte van de bezoeker is er nu één platform waar de hele groep van profiteert. De groep heeft een zakelijker uitstraling dan de specifieke diensten.

Daarnaast is de website van HatchTech Group de ideale plek om de visie en missie van de complete organisatie te delen. Bijkomend resultaat was de bewustwording van het belang van visualisaties bij het nemen van strategische beslissingen.