Ga terug

"Een goed ontworpen logo is een samenspel van inhoud en eenvoud"

Henk Oudijn - Spankracht Ontwerpers

Logo/huisstijl

Bij Innius speelt innovatie een belangrijke rol. Dit moest daarom herkenbaar terugkomen in het beeldmerk. Daarnaast was het belangrijk om het geheel een rustige uitstraling te geven en dit integraal door te voeren.

Het mooie bij dit project is dat de combinatie van frisse kleuren, een krachtige naam en een herkenbaar beeld veel inhoud aan de merkbeleving geven. Dankzij de gekozen visuele stijl heeft de huisstijl toch een eenvoudige uitstraling. Naast het ontwerp van het logo en de huisstijl voerden we dit door in een breed scala aan huisstijldragers. Denk aan:

  • Templates voor de nieuwe website
  • Adviezen over UX/UI voor de nieuw te ontwikkelen app
  • Herkenbare stijl voor infographics
  • Visitekaartjes
  • Art direction en script voor animatievideo’s
Open Sans Light Open Sans Light
Open Sans SemiBold Open Sans SemiBold

"Spankracht heeft het vermogen om complexe vragen om te zetten in eenvoudige en mooie ontwerpen"

Cornelis Bosch - initiatiefnemer Innius

Infographic

Naast het ontwerp van het logo en de huisstijl voerden we dit door in een breed scala aan huisstijldragers. Denk aan:

  • Templates voor de nieuwe website
  • Adviezen over UX/UI voor de nieuw te ontwikkelen app
  • Herkenbare stijl voor infographics
  • Visitekaartjes
  • Art direction en script voor animatievideo’s

App design

Om het gevoel van Innius door te zetten tot aan de eindgebruiker heeft Spankracht een lijn ontworpen voor de applicaties die ontwikkeld worden. Centraal staat de behoefte aan een eenvoudige en duidelijke indeling met een typografische hierarchie die makkelijk toe te passen is.

Web design

Voor Innius is de website misschien wel het belangrijkste sales kanaal. Het moet voor een bezoeker in een paar tellen duidelijk zijn waar het over gaat. De specifieke benefits van werken met smart maintenance oplossing krijgen daarom een prominente plek. Om de (soms ingewikkelde) boodschap duidelijk te maken wordt gebruik gemaakt van infographics, illustraties en video animaties.

Resultaat

Het mooiste resultaat is dat we met Innius een nieuw merk lanceerden met een uitstraling die lijkt alsof het al een gevestigd merk is. Dit werd ondersteund door de brede uitrol in veel verschillende huisstijldragers.

Het compliment dat we kregen van initiatiefnemer Cornelis Bosch bevestigd de ambitie van ons bedrijf. Cornelis Bosch, initiatiefnemer van Innius: “Spankracht heeft het vermogen om complexe vragen om te zetten in eenvoudige en mooie ontwerpen.”