Ga terug

"De huisstijl wereldwijd consequent toepassen. Dat lukt nu dankzij een duidelijke brandguide."

Bas Bergsma - Marketeer bij HSO

Logo/Huisstijl

Bij HSO bestond al een logo en was de huisstijl in de praktijk ontstaan en ontwikkelt. Spankracht is aan de slag gegaan met de eerder ontwikkelde middelen en heeft dit samengevoegd, aangevuld en vastgelegd in een duidelijke brandguide. Op die manier wordt de huisstijl consequent en herkenbaar toegepast in elke context.

Meer over huisstijlen

Brandbook HSO Spankracht

"Consolideren van bestaande middelen in een herkenbare stijl."

Webdesign

HSO heeft een breed dienstenpakket. Daarmee spreekt de website dus ook een brede doelgroep aan. Om elke bezoeker toch specifiek te helpen, hebben we een brede maar platte website ontworpen.

Hoe dat er in de praktijk uitziet? Eén generieke homepagina met heel veel specifieke landingspagina’s. Het paginavullende menu is de verbindende schakel tussen het voorportaal en de kennispagina’s. Voordeel van deze strategie is dat er relatief weinig templates nodig zijn en dat het dus voor de contentbeheerder eenvoudig is te managen. Daarnaast helpt dit ook voor je SEO omdat je met hele specifieke pagina’s effectief bezoekers vanuit zoekmachines aantrekt.

"Vrijheid bij de indeling van je pagina's door flexibele elementen die je eenvoudig kan toevoegen en verwijderen."

Bas Bergsma - Marketeer bij HSO

Development

Naast de strategie en het ontwerp van de website bouwden we de nieuwe website van HSO zelf. We wilden dit zo flexibel mogelijk doen zodat de beheerder maximale vrijheid heeft over de inhoud van de pagina. We zijn daarbij uitgegaan van WordPress CMS. Onze ontwikkelomgeving is daar optimaal voor ingericht.

Door verschillende bouwblokken te ontwikkelen die je vanuit de beheeromgeving eenvoudig op elkaar kan plaatsen ontstaan specifieke pagina’s die toch dezelfde sfeer ademen. Denk bij deze flexibele paginaonderdelen bijvoorbeeld aan: een referentie, quote, opsomming van voordelen, video, gerelateerde content, downloads of een call-to-action. Kortom maximale vrijheid en altijd ruimte voor de content die je écht wilt delen.

 

"De traffic op de website is gemiddeld over alle landen met 40% toegenomen."

Hans Broer - Marketing Manager bij HSO

Resultaat

De consolidatie en het vastleggen van de afspraken rondom de huisstijl in de brandguide zorgen voor een consequente toepassing van alle huisstijlelementen. Hierdoor is de uitstraling overal herkenbaar en uniform.

De ontwikkeling van de nieuwe website was een uitgebreid proces. Dankzij de gekozen aanpak staat er nu een pagina die intuïtief werkt en eenvoudig te beheren is. In een tweewekelijks overleg bepalen we welke stappen we ondernemen om de website continu technisch up-to-date te houden. Na de introductie van de nieuwe website is het verkeer gemiddeld over alle landen met meer dan 40% toegenomen. Ook het aantal nieuwe aanvragen via de website is aanzienlijk meer dan voorheen.

Geïnteresseerd geraakt?

Neem contact op met Spankracht

Ervaring

Dit project voor HSO staat in een reeks van projecten voor bedrijven in de IT sector. Eerder werkte Spankracht al voor het de QBS Group, Findock, Mprise, Mprise Agriware, OneBizz, e-Con solutions, MPO, 4PS, to-increase en nog meer bedrijven in deze sector.

Logo Findock
Logo Onebizz