"Onze specifieke wensen heeft Spankracht op een uitmuntende manier vertaald naar een aansprekende en sprankelende huisstijl. Chapeau!"
Branding
TWR is de afkorting van Trans World Radio. Een wereldwijde organisatie die het Evangelie via (vanouds) radio over de hele wereld laat klinken. Inmiddels gaat het over meer dan radio. De uitdaging is om de aansluiting te vinden bij jong en oud. Er is een grote groep luisteraars die sterk aan de missie verbonden is. Herkenbaarheid met de bestaande stijl is daarom belangrijk. TWR werkt vanuit het hart. Het hart dat verbonden is aan het Evangelie en vanuit naastenliefde mensen wil bereiken.
"De restyling heeft tot gevolg dat de herkenbaarheid een stuk groter is geworden."
Website
De spannendste uitdaging online is het samenvoegen van twee verschillende doelgroepen: aan de ene kant de luisteraar die de site voorheen uitsluitend gebruikte als toegang tot enkele vaste radioprogramma’s. En aan de andere kant de wat breder georienteerde bezoeker, waar zich ook de meest donateurs onder bevinden. Door het luistergedeelte een prominente plek te geven op de website zijn deze groepen samengevoegd. Op elke plaats in de website is de stap naar online doneren eenvoudig gezet.
Resultaat
Inmiddels is de rebranding een feit. De nieuwe stijl van TWR wordt overal zichtbaar. De reacties uit de achterban zijn positief. Doordat de herkenbaarheid zoveel groter is geworden spreekt het ook een bredere doelgroep aan. Het mooiste resultaat van de nieuwe positionering is wel dat er intern ook meer duidelijkheid is gekomen over de koers.