Vluchtelingen willen als autonome professionals worden gezien. Talentontplooiing, daar draait het om.
Branding
Om beter zichtbaar te maken wat de betekenis is van UAF als organisatie voor vluchtelingen houdt UAF de positionering tegen het licht. Daar rolt onder meer een nieuwe slogan uit: kennis van betekenis. Én een nieuwe huisstijl. Met het nieuwe logo – met verwijzingen naar een boek (kennis), een bloem (groei) – en de nieuwe kleurstelling wordt de veelzijdigheid en verbindende rol benadrukt.
De herkenbaarheid van UAF is groot door de specifieke kleurencombinatie. Op grote afstand zijn de uitingen herkenbaar als UAF.
Webdesign
Het online platform is de belangrijkste communicatiedrager van de nieuwe stijl van UAF. Het speelt vaak een rol bij de eerste kennismaking voor vluchtelingen, een wegwijzer voor donateurs en partners. In de nieuwe opzet is de website volledig responsive. En meer gericht op het bedienen van de verschillende bezoekers. Het ontwerp van de website wordt verzorgd door Spankracht ontwerpers. Evenals de vormgeving van de online nieuwsbrief.
Met het zoeken naar sterke samenwerkingen kun je écht impact hebben op het leven van anderen.
Resultaat
Met het zoeken naar sterke samenwerkingen kun je écht impact hebben op het leven van anderen. Deze uitspraak is ook van toepassing op het ontwerptraject wat voor UAF is afgelegd. Het resultaat mag er zijn: een krachtig beeldmerk, flexibel in gebruik en breed toepasbaar. Uit de nieuwe visuele identiteit blijkt heel concreet wat UAF doet: inzet bij het ontplooien van de talenten van een vluchteling.