Positionering

De vraag is misschien zo eenvoudig. Wie ben je? Maar je zou niet de eerste organisatie zijn die toe is aan een nieuw antwoord. Aan betere inzichten. Meer zelfkennis. En uiteindelijk: daardoor een krachtiger verhaal naar de buitenwereld. Zelfs organisaties met duidelijke idealen en/of de zoveelste generatie aan het roer, kunnen in dit opzicht zoekend zijn. Dat is een teken van gezonde groei en ontwikkeling.

Wij zoeken mee – beginnend bij het begin. We zijn ervan overtuigd dat het herontdekken van je corporate story om een kleine analyse van je ‘ziel’ vraagt. Een reisje naar binnen. Pragmatisch aangepakt, met interviews intern en interviews extern. Het is verbazingwekkend hoe uit zo’n positioneringstraject een krachtige analyse van je identiteit rolt, vertaald naar de creatieve uitgangspunten voor je merkpositionering. Dat is werk voor onze partner Brandplayers, die niet anders doet dan advies geven met betrekking tot merkstrategie en positionering.

Mooi resultaat

Het resultaat heeft een enorme spin-off. Los van de geweldige zelfinzichten die het je oplevert, los van de samenhang die je ineens ontdekt in je organisatieverhaal, los van de nodige eye-openers, is die ene vraag beantwoord. Wie ben je?

Het antwoord bestaat onder meer uit een duidelijke typering van je merkpersoonlijkheid (met archetypen), een merkessentie, merkfilosofie, eventueel merkwaarden, slogan en beeldconcept. De uitgebreide onderbouwing hiervan even niet meegerekend.

Na zoveel jaren ervaring weten we het. Scherpte in je positionering brengt scherpte in je design. Zullen we daar dan mee beginnen?

Bepaal je plek in de markt én in de wereld.

Neem contact op met Arjan.