Een eerste indruk is in een paar seconden gevormd. Nog voordat er een woord is gesproken. Wij zien het als onze taak om ervoor te zorgen dat er in die eerste seconden een juiste indruk ontstaat van een merk. Dat er iets zichtbaar is van de unieke eigenschappen die elke organisatie in zich heeft. Het is juist die uniciteit van een bedrijf waar we naar op zoek gaan. In het logo, en zeker in de huisstijl, moet iets voelbaar zijn van de specifieke propositie.

Waarom je huisstijl optimaliseren?

Een huisstijl ontwikkelt zich organisch. Dat is in iedere organisatie een volstrekt logisch proces. Je laat een nieuw logo ontwikkelen en daarbij komen allerlei zaken kijken. Van een nieuwe website tot apps en van briefpapier tot beursstand. En eventueel de bestickering op de bedrijfsauto’s. Dit gebeurt niet ineens, vaak worden de uitingen in de loop van de tijd ontwikkeld.

Als je dit niet regisseert, geeft iedereen zijn eigen draai aan de huisstijl. Ondanks dat de losse onderdelen visueel aantrekkelijk zijn, zal de herkenbaarheid van je merk op den duur verwateren. Wij brengen de lijn terug zodat je zelfs zonder logo herkenbaar bent. Zo blijf je trots op je merk.

Creëer extra zelfvertrouwen met een professionele huisstijl

Na de integratie van een nieuwe huisstijl horen we regelmatig over onverwachte neveneffecten. Naast een sterke uitstraling, blijkt een nieuwe huisstijl ook te zorgen voor interne trots. Medewerkers durven de bedrijfswebsite met nog meer vertrouwen te laten zien en het PowerPoint sjabloon geeft elke presentatie dezelfde professionele uitstraling.

Een goede huisstijl zorgt voor:

  • Herkenbaarheid
  • Een sterke eerste indruk
  • Een professionele en consistente uitstraling
  • Samenbinding rondom je merk
  • Interne trots

Brandbook

“Een merk is een levend wezen, het product van duizend kleine gebaren.” Deze uitspraak van Michael Eisner, voormalig CEO van The Walt Disney Company illustreert al dat een merk meer is dan een logo. En dat het betekenis krijgt in een bredere context van elementen die de zichtbare identiteit van een merk bepalen. Iedere organisatie die zijn merk serieus neemt legt dit vast in een brandbook.

Klaar voor een duik in het diepe?

Plan een afspraak met Arjan.