Ga terug

"In een exclusieve keuken van Martin van Essen ervaar je
de rust en ontspanning waar je leven om vraagt."

Brandplayers - Merkbelofte

Logo

De merkbelofte vormde uitgangspunt voor het nieuwe logo en de nieuwe stijl voor Martin van Essen:

Met hard werken valt veel te bereiken. Dat bewijst de praktijk. Succes is vaak evenredig aan inspanning. (En niet zelden groter.) Het is een houding, hard werken. Een vanzelfsprekendheid. Een manier van leven. Maar ook: een fase. Inspanning gaat voor rust. Adrenaline voor gezondheid. Doelstellingen voor ontspanning. Snelheid voor aandacht. En resultaat soms zelfs voor relaties. Totdat de rollen omdraaien. Op een dag.

Mooie dag. De dag waarop je aanvaardt wat je hebt bereikt. Waarop je voelt wat je uitstelde en ziet wat je miste. De dag waarop je ruimte schept voor een andere kant van het leven. Niet te vangen in cijfers. Immaterieel. Maar goed voor een gevoel van rijkdom en geluk. Rakend aan het diepe verlangen naar rust en ontspanning, naar verbondenheid en harmonie.

Vanaf die dag kijk je anders naar je interieur. Wil je anders wonen, of tenminste anders leven. Vanaf die dag raakt de kostbaarheid van harmonie een snaar. Het is precies die snaar, die wij raken met onze exclusieve keukens. We reiken de omgeving aan waarin het leven uit kan stijgen boven werk en resultaat. Maken designs met een ondertoon van heelheid en harmonie. Creëren meesterwerken met innerlijke schoonheid. Vervaardigd met de overtuiging dat elk detail telt. Hier kom je tot rust. Hier verbaas je jezelf. Je keuken weerspiegelt iets moois van jezelf. Iets kostbaars. Martin van Essen. Revalue time.

Meer over huisstijlen

Huisstijl

De Genezer – het archetype van Martin van Essen

Dit archetype komt met name naar voren in de pay-off: Revalue Time. Een zandloper staat oorspronkelijk symbool voor het meten van tijd, en
ook de kostbaarheid van tijd – tijd is immers iets wat voorbijgaat, en ontspanning op de juiste manier is een kostbaar gegeven. Martin van
Essen zorgt bij klanten dat ze op een goede manier geholpen worden door een keuken die past bij hun (nieuwe) levensfase.

Het beeldmerk in combinatie met de tekst zorgt – zonder woorden – voor een gevoel van integratie van het materiële (nieuwe keuken) en
immateriële (rust/welbevinden). De vormgeving van het beeldmerk is daarom ook zonder overbodige franje. Woorden als rust, symmetrie en
harmonie passen bij het ontwerp.

Fotoboek

We ontwierpen naast een passende huisstijl ook een prachtig fotoboek waarin Martin op een stijlvolle manier zijn gerealiseerde projecten laat zien. Met mooie quotes en verhalen die het herontdekken van tijd zichtbaar maken.

Website

Ook de website ademt dezelfde rust. We dachten na over het functionele ontwerp, de content en met name het visuele design van de website. We werkten dit uit naar alle templates voor zowel mobiel als desktop. Het resultaat mag er zijn. Een fraaie website waarin de de verstilling van tijd in fraaie designs op hoog niveau ervaart.