Websites en apps worden vaak ontworpen vanuit dezelfde marketing dogma’s. Gevolg: er ontstaan trends in webdesign en sites beginnen sterk op elkaar te lijken. Veel conversie-verhogende marketinginzichten hebben echter een beperkte houdbaarheid. Denk maar aan het fenomeen banner-blindness. Daarom hechten we naast marketingstrategie ook sterk aan common-sense en de intuïtie van de ontwerper. Marketeer en designer hebben bij ons een gelijke stem in het webdesign.

De eerste indruk van uw website bepaalt of de bezoeker nog eens terugkomt op uw site.

Voordat we met het visuele ontwerp aan de slag gaan ontwikkelen we eerst een wireframe: een digitale, doorklikbare schets van de te bouwen website. Als hierin de sitemap, logische klikpaden en de vlakverdeling zijn gedefinieerd, is het tijd voor de designers.

De designer gaat vanuit de integrale merkbeleving aan de slag met een ontwerp waarin de stijlkenmerken duidelijk naar voren komen. Van kleur en font tot vlakverdeling en beeldtaal. Het geheel dient bij te dragen aan de gekozen positionering. Bij de designer komt alles samen.

Vertrouwen en duidelijkheid

Vertrouwen en duidelijkheid zijn volgens ons kernwoorden bij een goede site. Vertrouwt de bezoeker wat hij aantreft op een website? Is de afzender bekend en de boodschap geloofwaardig? En is het duidelijk wat de site te bieden heeft? Werkt de navigatie intuïtief? Allemaal zaken waar onze visual designers scherp op zijn bij het maken van een webdesign.

Steeds vaker ontwerpen we mobile-first. Deze benadering helpt bij het maken van keuzes. De schermruimte is beperkt. Het komt er dus op aan om juist die zaken te tonen die echt belangrijk zijn. In de uitwerking voor desktop is er ruimte om meer aspecten van een product of dienst te tonen. In alle gevallen worden onze producten responsive opgeleverd.

Webdesign: geen eenheidsworst

De digitale wereld staat nooit stil. Ook niet op het gebied van marketingonderzoek. Als vandaag blijkt dat bepaalde knoppen meer conversie opleveren, zullen marketinggedreven pagina’s dit snel implementeren. Net zolang tot het als een soort wetmatigheid op een website ‘hoort’ en de sites een eenheidsworst vormen. Vanuit onze designgedreven aanpak kunnen we daar niet mee leven.

Daarom focussen wij ons in het webdesign op de gebruiker. Die leert namelijk net zo snel als de techniek zich ontwikkelt. Zodoende ontwikkelt hij dus razendsnel een filter voor marketingelementen op een website. We ontdekken graag samen met jou welke marketingelementen wel en welke niet bijdragen aan het succes van jouw site.

Pixel-perfect

Een website moet er puik uitzien. We ontwerpen met zorg en met oog voor detail. Die zorg moet aan het eind van het traject nog steeds zichtbaar zijn. Daarom kiezen we ervoor om de websites ook zelf te bouwen. Door onze eigen developers met hetzelfde oog voor detail. Zodat ook de mini-animaties en transities binnen de site bijdragen aan de positieve beleving van de bezoeker van uw site.

Trots worden op je digitale uitstraling?

Neem contact met ons op.